مکمل شناسی

چرا در مکمل های ساخت کشور آلمان مشخصات براساس هر اسکوپ نیست؟!

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد و اگر تابحال مکملی ساخت کشور آلمان را خریداری کرده باشید ؛ جدول ارزش غذایی مکمل هایی که به صورت پودر عرضه میشوند به خصوص پروتئین وی ٬ ارزش غذایی بر مبنای ۱۰۰ گرم از مکمل تنظیم شده است . در واقع کشور آلمان با وضع چنین قانونی توانسته تا حد زیادی جلوی حقه های تجاری شرکتها به منظور جلب مشتری از طریق اعداد و ارقام را بگیرد . برای مثال اگر شما یک پروتئین وی از شرکتی غیر آلمانی خریداری نمائید ٬ ممکن است روی آن نوشته شده باشد دارای ۳۰ گرم پروتئین و در پشت بسته بندی نوشته شده است هر اسکوپ ۴۵ گرم ! پس در نتیجه به صورت کلی این مکمل دارای ۶۶ درصد پروتئین در هر ۱۰۰ گرم است که این میزان بسیار بسیار معمولی میباشد . ولی ممکن است ذهن خواننده درگیر مقدار ۳۰ گرم اولیه شود !

حال شاید بهتر متوجه شوید که مبنای اندازه گیری مکمل های آلمانی به صورت میزان ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم به چه علت میباشد . این موضوع باعث شده تا خریدار درگیر محاسبات و بستن جدول نسبت و تناسب نشود و مرحله اول بررسی مربوط به درصد خلوص را برای خریدار راحتتر مینماید . برای درک بهتر این موضوع جدول ارزش غذایی یک وی آلمانی را با یک وی غیر آلمانی بررسی میکنیم .

جدول ارزش غذایی پروتئین وی آلمانی

همانطور که مشاهده میکنید این مکمل پروتئین وی در هر ۱۰۰ گرم دارای ۸۱ گرم پروتئین وی خالص میباشد . به عبارتی دارای خلوص ۸۱ درصدی است .

جدول ارزش غذایی پروتئین وی غیر المانی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ٬ در جدول ارزش غذایی این پروتئین وی ۲۴ گرم پروتئین در هر اسکوپ ۳۳ گرمی وجود دارد که با یک نسبت ساده متوجه میشویم در هر صد گرم از این محصول ۷۳ گرم پروتئین وجود دارد .

 

انتخاب شما به عنوان جدول ارزش غذایی کدام یک از دو مورد بالا میباشد ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *