بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد آماتور

بهترین مکمل های بدنسازی برای افراد آماتور

طی تماسهایی از سوی عزیزان که اکثرا هم آماتور هستند ٬ درخواستهای فراوانی مبنی بر مکمل های DAA – DHEA – تست بوستر – پروهورمون و…میشود . البته این تجویز ٬ مربوط به مربی آنها میشود . یک سوال ! برای فردی آماتور تامین پروتئین ٬ کربوهیدرات ٬ ویتامین ها و مواد معدنی ٬ یک مکمل قبل تمرین ساده در اولویت است و چگونه میشود که یک مربی آنها را به سمت و سوی مکمل های عجیب و غریب و با اسامی پیچیده هدایت میکند که حتی شاگرد نام آنها را نیز به سختی تلفظ میکند چه برسد که کارایی آنها را بداند و حتی توان بهره وری از آنها را داشته یا نداشته باشد .

مراقب برند ها و اسامی ناشناخته باشید و کمی در مورد آنها گوگل کنید

پاسخ اینجاست که به دلیل عدم موجودی اینگونه مکمل ها به دلیل تقاضای کم بازار و عدم دارا بودن مجوز وزارت بهداشت ٬ به سبب اولویت شرکت ها برای اخذ مجوز برای مکمل های پر مصرف ورزشکاران ٬ مربی نما ها به سمت و سوی اسامی عجیب و به واقع کم مصرف بازار اصلی میروند تا شاگرد نتواند آنرا از مراکز معتبر بیابد و ناچار از مربی و…تهیه کند . اگر از تمرین ٬ تغذیه و استراحت نتیجه مطلوب را نگرفتید به این در و آن در نزنید و مشکل در یکی از این سه خلاصه شده است و یکی از آنها یا همه را غیر اصولی انجام میدهید . پروهورمون پاراهورمون و یکسری مواد به مانند بتا آلانین در صورتی اثر گذاری دارد که اولویت ها فراموش نشود و فرد دارای سابقه تمرینی بالایی باشد . حتی بتاآلانین DAA DHEA و… به تنهایی کارایی ندارد و شرکت های معتبر به صورت ترکیبی از آنها در محصولات خود استفاده میکنند . برای مثال در پمپ وان ام آر یا آمینو انرژی و یا پمپ C4 شاهد ترکیبی از مواد موثر هستیم و نه یک صرفا یک ماده .

رعایت سه اصل حیاتی قبل از مصرف مکمل ها

برای فرد لاغر پس از تمرین تغذیه و استراحت ٬ گینر اولین اولویت است و برای یک فرد که در رژیم کاهش وزن ٬ چربی سوزی و یا عضله سازی قرار دارد مصرف پروتئین بالا و کربوهیدرات پائین در اولویت است (برای مثال پروتئین وی و یا پروتئین های ترکیبی یا پروتئین بیف) نه چربی سوز ها و…در صورتی که شما مصرف کمی پروتئین داشته باشید هیچ چربی سوزی اثر گذار نیست و همراه با چربی عضله نیز از دست میدهید . تنوعی از مکمل ها در صورتی مفید است که حداقل خود فرد اطلاعاتی در حد ۱۰ خط از مکمل مصرفی مختلف داشته باشد و بداند در هنگام تمرین میبایست تا چه حد فشار و استرس بر بدن خود وارد نماید و بدن فرد نیز پاسخگویی مناسبی به این حد از فشار تمرینی داشته باشد . لیست هایی برای فرد آماتور دیده ایم که تا ۱۲ نوع مختلف مکمل برای شخص توصیه شده است و در بالاترین حد ۵ نوع از اقلام برای آن فرد کافی بوده است !!! سلامت و ورزشکار باشید

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

If you agree to these terms, please click here.