۳ نکته در مورد کاهش وزن که هیچکس به شما نمی‌گوید

۳ نکته در مورد کاهش وزن که هیچکس به شما نمی‌گوید

از شنیدن توصیه‌های مربوط به کاهش وزن خسته شده‌اید ؟

خیله خب !  اما این نکات جدید را قطعا دوست خواهید داشت . اگر در حال تلاش برای کم کردن وزن هستید ، احتمالا نکات تکراری مربوط به کم کردن وزن را بارها و بارها شنیده‌اید . تد اسپایکر ، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های سلامتی و تناسب‌اندام ، توصیه‌های شگفت‌انگیز و سودمندی را در کتاب جدید خود به نام کاهش سایز (Down Size) ارائه می‌کند . سه مورد از درسهای محبوب او مواردی هستند که در این مقاله مطالعه خواهید نمود .

برای دوری از وسوسه کنترل اشتها فقط اراده کافی نیست

منظور از نیروی اراده رنج کشیدن نیست ، بلکه داشتن استراتژی است . باید یک پاسخ اضطراری به شکل یک «اگر چنان شد، پس…» داشته باشید : اگر x رخ بدهد، پس شما y را انجام می‌دهید . اسپایکر می‌گوید ، طرح احتمالی شما به عادت جدیدتان تبدیل خواهد شد، و انگیزه‌تان را زیر پا می‌گذارید تا بگویید «حتما، چرا که نه؟»

او پیشنهاد می‌کند که یک فهرست ذهنی از سناریوهایی که معمولاً شما را از مسیر خارج می‌کنند تهیه کرده و برنامه‌ی خودتان را طراحی کنید. مثلا :
اگر همسرم در حال خوردن تکه‌های پنیر بود، پس من سبزیجات و حموس را انتخاب می‌کنم.
اگر همکاران من مستقیما به سراغ کاپ کیک‌ها رفتند، پس من هر هفته (یا هر ماه) فقط یکی از آنها می‌خورم .
اگر اتفاقی در یک رستوران مکزیکی دعوت شدم، گوآکاموله و سالسا، و مارگاریتا و آب را به صورت یک در میان خواهم خورد .
باید کلمات جادویی را بدانید .

اسپایکر اشاره می‌کند پژوهش‌ها نشان می‌دهد تغییرات جزئی در انتخاب کلمات می‌تواند منجر به انتخاب‌های غذایی بهتری شود . گفتن اینکه «من بستنی نمی‌خورم» در مقایسه با گفتن «من نمی‌توانم بستنی بخورم.» به شما قدرت می‌دهد ! در حقیقت، افرادی که عبارت «نمی‌خورم» را تمرین کردند ۶۴ درصد مواقع غذاهای سالم‌تر را انتخاب کردند، در مقایسه با افرادی که از «نمی‌توانم» استفاده کردند و فقط در ۳۹ درصد مواقع انتخاب‌های سالم داشتند .

شاهکارهای تناسب اندام خودتان را بشمارید، نه کالری‌ها را

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نظارت بر خودتان (مثل ثبت سوابق غذاها یا شمارش کالری‌ها) ارتباط زیادی با کم کردن وزن دارد . با این وجود ، این کار می‌تواند خسته ‌کننده شود ، به‌ویژه وقتی یاد می‌گیرید که غذاهای سالم‌تر بخورید و می‌توانید کالری‌ها را تخمین بزنید .

پس Spiker تغییر رویه داد و با پیگیری تمام ورزش‌های خود با اهداف سالانه (۱۵۰۰ کیلومتر دو، ۱۲۰ کیلومتر شنا، ۳۰ هزار ثانیه پلانک و غیره) نظارت بر خودش را با تناسب‌اندام مرتبط کرد . Spiker می‌گوید این استراتژی راحت‌تر بود و در تعیین اهداف و تمرکز بر قدم‌های کوچک در این فرآیند به او کمک نمود . یک راه فوق‌العاده برای لاغر شدن و به حقیقت پیوستن آن !

منبع : نسل آهن

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *