چه مقدار پروتئین برای حداکثر رشد عضلات باید مصرف کرد

چه مقدار پروتئین برای حداکثر رشد عضلات باید مصرف کرد

مصرف زیاد همیشه بهترنیست

مصرف بیشتر همیشه بهتر نمی‌باشد که در این مورد می‌توان نوشیدنی‌‌های پروتئینی را مثال زد.

تحقیقات نشان داده که حداکثر سنتز پروتئین در عضلات زمانی‌ رخ خواهد داد که شما ۲۰-۳۰ گرم پروتئین به شکل مکمل را مصرف کنید.

مصرف زیاد از این حد تاثیرات آنابولیک بیشتری را  نخواهد داشت.متعاقبا بیشتر متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنند که در طول روز ۲۰-۳۰ گرم پروتئین را در بازه‌های زمانی‌ مختلف استفاده کنید.

چه میزان پروتئین برای عضلات نیاز می باشد

اما در مورد وعده‌های غذایی جریان اینقدر دقیق و مشخص نمی‌باشد.در یک تحقیق که توسط نیکلاس دئوتس و رابرت ولف انجام شد معلوم شد که وعده های غذایی حاوی بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین به شدت آنابولیک هستند.

اما تفاوت در چیست؟

وعده‌های غذایی باعث تحریک آزاد سازی انسولین میشوند که از تجزیه پروتئین و کاهش سطح آمینو اسید‌ها در جریان خون جلوگیری می‌کند.وعده‌های غذایی حاوی بیشتر از ۳۰ گرم پروتئین به شکل جالبی‌ خاصیت آنابولیک بسیار زیادی پیدا میکنند زیرا آنها باعث افزایش جریان آمینو اسید‌ها به نسبت پروتئینی که در وعده غذایی وجود دارد میشوند.دئوتس و ولف پیشنهاد دادند که مصرف پروتئین بیشتر در وعده‌هایی صبحانه و ناهار و همچنین مصرف پروتئین بالا در وعده شام میتواند باعث بهبود سنتز پروتئین شود.

 

نویسنده: م حسنی

 

 

منبع: وب سایت ادکوان

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *