باشگاه
۷ سوالی که قبل از پیوستن به یک باشگاه باید بپرسید
مرداد 17, 1395
چربی سوزی
رایج‌ترین دروغ‌ها در مورد چربی سوزی
مرداد 17, 1395
نمایش همه

۴ مکمل برای حفظ عضله در دوره کات

مکمل

همزمان با کاهش چربی عضله سازی کنیم

زمانی که دوره ی حجم تمام شد وقت دوره کات است. شما می‌توانید با کمک این مکمل‌هایی که نام برده میشود، عضلات ارزشمندتان را در هنگام کاهش چربی حفظ کنید.
امروز، روز وزن کشی در باشگاه است، و عدد ترازو، طبق میل شما بالا رفته است، و شما به وزنی که میخواستید رسیده‌اید. بعد از مصرف ۳۰۰۰ کالری اضافه در روز و صرف انرژی زیاد و عرق ریختن در باشگاه، حالا می‌توانید بگویید که با موفقیت از فاز حجیم شدن عبور کرده‌اید. و حالا مشتاقید تا دوره کات را شروع کنید، اندام خشکی بدست آورید و نهایتا تمرینتان را کاهش دهید.

برای اکثر افراد، دوره کات بسیار مشکلتر از دوره حجم است، شما باید کالری‌هایتان را بشمارید، علاقه‌تان به شیرینی را کنار بگذارید، و همچنان با انگیزه بمانید. شاید هوس‌ها مدام در گوشتان زمزمه کنند، اما شما نباید تسلیم شوید. از امروز به بعد، همه چیز به ذهنتان مربوط می‌شود. فاز کات، شامل کاهش تقریبا ۴۰۰ کالری در روز است، و وعده‌های غذایی بعلت اندازه‌های کوچکترشان باید هر ۲ تا ۳ ساعت مصرف شوند.

در طول دوره کات باید آهسته و پیوسته جلو بروید. کات بسیار سریع می‌تواند عضلات ارزشمندتان را از بین ببرد. داشتن تغذیه مناسب، ضروری است. اما اگر احساس می‌کنید که به مواد مغذی اضافی نیاز دارید، بهتر است از مکمل‌های خاصی استفاده کنید که می‌توانند به از دست دادن چربی کمک کرده و در عین حال توده عضلانی‌تان را حفظ کنند.

۱.گلوتامین

۶۱ درصد از ماهیچه‌های اسکلتی بدن شما (که وظیفه انجام حرکات ارادی را بعهده دارند) شامل آمینو اسید گلوتامین است. بعد از یک تمرین شدید، سطح گلوتامین بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. این آمینو اسید، در حفظ توده عضلانی و افزایش سنتز پروتئین ماهیچه، ضروری است.

با توجه به آنکه هدف شما از دست دادن چربی است، گلوتامین می‌تواند ذخیره سازی چربی را خنثی کند، در نتیجه گلوتامین، یک مکمل مفید برای کاهش وزن است. همچنین فراموش نکنیم که با بالا رفتن سن ما، سطوح هورمون رشد انسانی (HGH) شروع به پایین آمدن می‌کند. گلوتامین، توانایی بدن شما برای ترشح این هورمون چشمه جوانی را هم افزایش می‌دهد. HGH به سوزاندن چربی و ساخت عضله معروف است.

۲. آرژنین

آرژنین بعنوان پیش ساز نیتریک اکسید (NO)، می‌تواند باعث بوجود آمدن پمپ عضله بیشتری در طول یک تمرین شود. آرژنین، این کار را با گشاد کردن عروق خونی شما در طول تمرینات انجام می‌دهد، بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به عضلات شما خواهند رسید. آرژنین، علاوه بر فراهم کردن پمپ عضله بیشتر و رشد برای شما، یک چربی سوز با کیفیت نیز می‌باشد. همانطور که در بالا گفته شد، گلوتامین مانع ذخیره سازی چربی می‌شود، و آرژنین از آن چربی آزاد بعنوان سوخت استفاده می‌کند (تجزیه و تحلیل چربی).

۳. کارنیتین

کارنیتین نیز یک اسید آمینه با ارزش دیگر است که می‌تواند در طول دوره کات به شما کمک کند. کارنیتین با حرکت دادن تری گلیسیرید‌ها (TG) به داخل میتوکندری سلول‌ها عمل می‌کند. هنگامیکه TGها وارد میتوکندری شدند، برای تولید انرژی، تجزیه می‌شوند. با کارنیتین، بدن شما، بیش از قبل، از ذخیره سازی چربی جلوگیری خواهد کرد، و در عین حال آستانه هوازی شما برای سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد.

۴. کوآنزیم Q10

مشابه عملکرد ال کارنیتین، کوآنزیم Q10، سوخت و ساز را افزایش داده و به شما انرژی بیشتری می‌دهد. کوآنزیم Q10، بر سرعتی که در آن مواد غذایی بعنوان سوخت استفاده می‌شوند، می‌افزاید. این کار به تثبیت مقدار چربی در خون کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان همچنین به عملکرد اصلی سلول در بدن کمک می‌کند. اسید آلفا لیپوئیک (ALA) می‌تواند توانایی بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی را نیز افزایش دهد.

خب. مکمل‌های اصلی تمام شدند. حالا در عین حال که ۳۰۰ کالری یا بیشتر در روز از رژیمتان کم می‌کنید، اما باز هم ضروری است که بدنتان، مواد مغذی لازم را دریافت کند. هدف شما این است که بطور موثری وزن کم کنید و در عین حال توده عضلانی‌تان را حفظ کنید. ترکیب این مکمل‌ها با یک مولتی ویتامین نیز به شما کمک خواهد کرد به نتایج مورد نظرتان برسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ مکمل برای حفظ عضله در دوره کات