مکمل
راهنما و لیست کامل از بهترین مکملها
مرداد 13, 1395
عضله سازی
۲۴ نکته خاص برای عضله و قدرت بیشتر در بدنسازی
مرداد 17, 1395
نمایش همه

چند دقیقه مکث قبل از خرید پودر پروتئین

Close up of protein powder and scoops

Close up of protein powder and scoops

نکات فنی خرید مکمل

قبل از خرید مکمل های پروتئینی اگر به یک سری نکات فنی توجه کنید می توانید خرید موفق تر و موثر تری انجام دهید.
آنچه که لازم است قبل از خرید یک مکمل پروتئینی بررسی کنید در این مقاله به صورت خلاصه مطرح شده است؛
اگر چه پروتئین وی به عنوان سلطان پودرهای پروتئینی مورد استفاده قرار میگیرد اما دیگر پودرهای پروتئینی از جمله کازئین و سویا هم امروزه جایگاه خاص خود را پیدا کرده اند.
هر کدام از اینها فواید خاص خود را دارند که می تواند خواص وی را افزایش دهند برخی از شرکت های مکمل سازی متوجه این اثرات شده اند و هم اکنون محصولاتی را تولید می کنند که حاوی ۳ نوع پروتئین مذکور است.
استفاده از نکانی که در ادامه می آید کمک می کند تا مکمل های پروتئینی خود را بهتر خریداری کنید .

۱- پروتئین های مختلف سرعت هضم متفاوت دارند پروتئین وی با سرعت زیاد هضم می شود پروتئین سویا را می توان با سرعت هضم متوسط معرفی کرد و پروتئین کازئین هم دیر هضم به حساب می آید یعنی که اگر محصولی باشد که حاوی هر ۳ پروتئین باشد تا چندین ساعت برای بدن آمینو اسید تامین می کند و سنتز پروتئین برای مدتی طولانی حفظ می شود و در عین حال جلوی تخریب عضلات گرفته می شود.
۲- پودر های پروتئینی امروزی طعم های  متنوعی دارد و دیگر فقط مجبور نیستید بین طعم وانیل و شکلات و توت فرنگی یکی را انتخاب کنید چرا که طعم های جدید و جالب دیگری هم مثل کاپوچینو شکلات دوبل و.. هم وجود دارد که مصرف آنها را دلچسب تر می کند.
۳- اگرچه شاید در جدول برخی پروتئین ها با مقداری چربی اشباع شده مواجه شوید اما باید یادتان باشد که این چربی ها به بالا ماندن ترشح تستسترون در بدن کمک می کنند علاوه براین بخش عمده چربی اشباع در پروتئین ها در شکل تری گلیسیرید با شاخه متوسط است که در نکته ۶ به آن می پردازیم mct ها استعداد زیادی برای ذخیره شدن به صورت چربی در بدن ندارند و بیشتر این استعداد را دارند که صرف تامین انرژی شوند.
۴- دنبال پودری باشید که در هر وعده مصرف کمتر از ۵ گرم کربوهیدرات داشته باشد وقتی که می خواهید پروتئین بخرید نیازی نیست که پول خود را صرف کربوهیدرات کنید بنابراین دنبال پروتئین های کم کربوهیدرات باشید اگر می خواهید در کنار پروتئین خود کربوهیدارت مصرف کنید بهتر که آن را از غذا تامین کنید
۵- در عناصر تشکیل دهنده بعضی پروتئین ها به مخلوط gum بر می خورید که مبنای کربوهیدراتی دارد و برای لعاب دادن به پروتئین استفاده می شود که نوشیدن آن را دلچسب تر می نماید و باعث می شود مخلوط حالت گرم بگیرد و خیلی آبکی نباشد.
۶- چربی های سالم ( روغن های MCT مثل روغن کنجد- زیتون و روغن های گیاهی می باشد, روغن بذر کتان, امگا۳) به صورت چربی ذخیره نمی شوند و علاوه بر آن می توانند به چربی سوزی هم کمک کنند مضاف بر آن زمان هضم پروتئین را افزایش می دهد .
۷- دنبال محصولاتی باشید که در هر پیمانه حداقل ۲۰ گرم پروتئین تامین کنند اگر مکملی باشد که در هر وعده کمتر از این تامین کند یعنی که باید برای تامین پروتئین کافی بیبشتر از یک پیمانه در هر وعده مصرف کنید و در نتیجه پروتئین تان زودتر به پایان می رسد و معمولا این ها کربوهیدرات و چربی بیشتری دارد.

نویسنده:م حسنی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چند دقیقه مکث قبل از خرید پودر پروتئین