breakfast1
صبحانه های رژیمی و خوشمزه بر حسب کالری
اسفند 17, 1394
burning fat
چربی سوزی و تفکیک عضلانی ( کات ) چگونه اتفاق می افتد؟
اسفند 19, 1394
نمایش همه

پروتئین وی برای مردان بهتر از پروتئین سویا می باشد

workout-tips-for-men

اگر جزو کسانی باشید که هر روز به باشگاه می روید , حتما در مورد مصرف پروتئین سویا و اثرات سو آن بر روی تولید تستوسترون آقایان شنیده اید. مطالعه ای که در ژرنال American College of Nutrition آمده است نشاندهنده این است که این فرضیه می تواند درست باشد.

به منظور افزایش حجم عضلانی پروتئین وی مصرف نمایید


محققین از ۱۰ ورزشکار با تجربه وزنه بردار مرد که بین ۲۰ تا ۳۰ سال داشتند خواستند تا روزانه به مدت دو هفته ۲۰ گرم پروتئین وی یا سویا قبل از تمرین ۶ ست اسکوات با تکرار ۱۰ مرتبه در هر ست و با ۸۰% حداکثر توان میل کنند. نتایج نشان داد که مصرف پروتئین سویا باعث سر کوب مقاومت به تستسترون در تمرینات مقاومتی می شود . از طرف دیگر محققین متوجه شدند که مصرف پروتئین وی باعث سرکوب تولید هورمون کاتابولیت کورتیزول در حین ریکاوری می شود.
افق روشن تر: سویا یک پروتئین ایده آل و کامل برای گیاه خواران و افرادی است که به پروتئین لبنیات حساسیت دارند. اگر چه نتایج این مطالعه، برای حرفه ای ها می تواند بسیار کمک کننده باشد ولی با این حال دانشمندان هیچ تفاوتی بین سایز عضلات و افزایش قدرت در ورزشکاران مشاهده نکرده اند. از طرف دیگر،اگر شما نسبت به مصرف پروتئینهای لبنی مشکلی ندارید، به نظر می رسد که پروتئین وی برای مردانی که تمرینات سنگین انجام می دهند تاثیر مثبت در سطح هورمون آنها دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروتئین وی برای مردان بهتر از پروتئین سویا می باشد